top of page


„Sursum illum vocant initia sua”

BELLARMIN SZENT RÓBERT:
A JÓ HALÁL MESTERSÉGÉRŐL
„MAGATOK IS JÓ TUDJÁTOK, HOGY AZ ÚR NAPJA, MINT ÉJJEL A TOLVAJ, ÚGY JÖN EL. (...)
AZÉRT NE ALUDJUNK, MINT EGYEBEK, HANEM ÉBEREK ÉS JÓZANOK LEGYÜNK.”

SWAMI LAKSHMAN JOO:
KASMÍRI SAIVIZMUS
Legfőbb titkok
„(…) az egész világegyetemet Isten, az Úr Śiva teremtette, saját természetével egyként, nem pedig attól különbözőként. Önmagában teremtette, mint önnön fenséges akaratának tükörképét. A világmindenség létrejötte ennek a tükröződésnek az eredménye.”

ALEXIS SANDERSON:
KASMÍR HAGYOMÁNYAI
Két tanulmány
„(...) a Kālī-önvaló tantrikus híve (...) úgy ragadta meg tudatosságát, mint ami kivetíti önmagát, hogy oly módon jelenjen meg, mintha másvalami lenne: egy önmagától különböző valóság, mely szemben áll vele és meghatározza, s ugyanazzal a mozdulattal megnyilvánítja a tisztaság erőtlen útját követők előíró jellegű metafizikai rendszereit (...).”

BELLARMIN SZENT RÓBERT:
A HÉT IGÉRŐL,
melyet Krisztus a kereszten kimondott
„...hogy föl tudjátok fogni az összes szenttel együtt, hogy mi a szélesség és a hosszúság, a magasság és a mélység."

KERESZTES SZENT JÁNOS:
ISTENISMERET ÉS ISTENSZERELEM
A Misztikus Doktornak tulajdonított rövid értekezés
„A misztika építi a lélek házát, részeit egybeköti, isteni tűzzel lelkesíti át, gyarapítja, a Szentírás pedig ezen okból nevezi a valódi bölcsesség és megismerés vizének, s a szentek tudományának..."

IOHANNES SCOTUS ERIUGENA:
A SZELLEM SASMADARÁNAK HANGJA
Homília Szent János evangéliumának prológusához
„A szellem sasmadarának hangja zeng az Egyház füleiben. Bárcsak külső érzékeink magukba fogadnák a tünékeny hangot, a belső lélek pedig behatolna rejtett értelmébe!”

STHANESHWAR TIMALSINA −
MARK S. G. DYCZKOWSKI:
TUDAT ÉS ÉNSÉG
néhány nem-dualista indiai hagyományban
„Lassan az individualizmus korszaka is véget ér, a felbomlás korszaka áll küszöbön, ha ugyan már át nem lépte. Nem csupán ennek elkerülése (ami lehetetlen), vagy az említett hagyományok bölcsessége miatt foglalkozunk a tudattal és az énséggel, hanem mert valóban a »miénk«. Az egyetlen, ami lényegében elvehetetlen – ha hosszú is az út a tudat és az én azonos teljességének helyes belátásáig.”

JEAN HANI: ISTEN MESTERSÉGEI
Bevezetés a munka spiritualitásába
„A mesterségek isteni archetípusokra való vonatkoztatása mindazok számára, akik gyakorolják azokat, nemcsak azt teszi lehetővé, hogy munkájukat Istennek »ajánlják« – ami magától értetődik –, hanem hogy azt egész lényegéig »megszenteljék«, köszönhetően a szimbólumoknak, amelyek a mesterséget az archetípusából eredő spirituális befolyással ruházzák fel.”

M. PALLIS − B. KEEBLE −
A. K. COOMARASWAMY:
A CSELEKVŐ ÉLETRŐL
„Nagymértékben elköteleződtünk a cselekvő élet mellett, legalábbis szándékunk szerint, s ebből következően közvetlen és praktikus jelentőséggel bír, hogy feltárjunk valamit a természetéből, tájékozódjunk ama feltételek felől, amelyek irányítják, és ami talán mindennél fontosabb, hogy felismerjük korlátait (...).”
KÖNYVEK, FÜZETEK
bottom of page